3 veckor på sjukhus, Läs

Hejs gullungar!

I exakt 3 veckor låg jag på Södersjukhuset och blev opererad 2 gånger.
Det började så här;

Jag var ute med mina kompisar och vi åt ute och sedan var vi på gården och under hela kvällen hade jag riktigt ont i magen, jag grät flera gånger. Ringde mamma och hon kom och hämta mig och skjutsa mig till pappa. Senare till kvällen började jag må illa och kräktes. Morgonen därpå fortsatte likadant. Dagen gick på som vanligt och vid ungefär halv 12 på kvällen så ringde pappa till vårdguiden och fråga vad problemet kunde vara och dom sa att vi skulle åka till sjukhuset på en gång. Så vi satte oss i bilen och åkte till Sös. Smärtan var outhärdlig, men jag och min underbara pappa som höll mig sällskap fick vänta från 00:00 till 06:00 sedan kom doktorn. Undersökningen tog ett tag och dom var helt säkra på att jag hade fått blindtarmsinfektion. När jag låg inne i salen och höll pappas hand så kom doktorn in och sa att jag skulle få läggas in och möjligen få operera, dom skulle då göra en titthålsoperation. Tår efter tår rann på min kind, rädslan var stor innon mig eftersom att jag aldrig hade legat på ett sjukhus och jag hade aldrig blivit opererad förut. Jag var så glad att pappa just då fanns där vid mig. Till slut visade det sig att det var så pass allvarligt att dom var tvungen att operera mig. Jag bara låg där och sa nej efter nej efter nej. Jag ville verkligen inte. Vid 10 skulle jag bli opererad så pappa åkte hem för han kunde inget mer göra. Där låg jag ensam med typ 100 olika läkare. Klockan slog 10 och jag lades på operationsbordet, dom satte på mig uppvärmda Strumptäcken?! och ett uppvärmt täcke, sen blev jag helt borta. Operationen skedde Torsdagen den 16 april blev jag opererad och det tog 30-45 minuter och allt hade gått jättebra. Jag låg på avdelning 36 i sal 7 i 3 dagar så på Söndagen kom mamma och hämta mig. Jag hade lite feber men mådde hyfsat bra. hela dagen var bra och Måndagen var jag ledig från skolan men jag och mamma åkte till skolan och hämta alla böcker som fanns i mitt skåp, sedan åkte vi och åt lunch på Vasko. Efter det for vi vidare och sedan till Sko Punkten där jag fick ont i magen. Vi gick in och jag köpte lite skor sedan åkte vi hem. Jag fick ondare och ondare, sen var det dags att kräkas igen, då åkte vi in IGEN. Den här gången behövde vi bara vänta en timme ungefär för att vi precis hade varit där. Doktorn kom till oss och berätta att min blindtarm hade ju spruckit så det såg inte så bra ut, det var fortfarande en infektion kvar. Han sa att jag skulle få läggas in igen och kanske opereras fast det var inte säkert. Jag och mamma kom upp till avdelning 67 och där uppe skulle jag dricka en kontrast. Äcklig men fick tvinga mig i den. Kontrast är en dricka som ska åka från tunntarmen, genom tjocktarmen och ut genom rumpan, för att rensa och se att inget är fel. Jag fick inte äta eller dricka på 3 dagar. Läkarna kunde inte vänta längre, det var för stor risk så dom skulle få operera mig igen fast den här gången skulle jag få ett ärr. Operationen skedde Tisdagen den 21 april och tog 3 timmar, dom sa att jag skulle sova ungefär 3 timmar men jag vaknade 10 minuter efteråt och såg mamma och Helena stå bredvid mig. Jag låg där och mumla med dom och dom försökte höra men det gjorde dom inte, hehe. Jag tittade på Helena och såg att hon grät, så jag försökte fråga varför liksom men då började hon garva. Min Tanke; Ska hon gråta eller skratta?! haha, dumma jag. Sedan somnade jag. När jag vaknade upp åter igen så var ingen där, en läkare kom och sa att jag hade såvit i 10 timmar, gaah. Efter ett tag fick jag äntligen komma upp till min sängplats som låg på avdelning 67, sal 3. Jag blev glad just när jag kom upp för där står hela min familj och kramade om mig. En läkare berättade för mig och familjen att jag hade fått tarmvred men att det var bra nu. Från onsdagen låg jag till Måndagen och jag hade det riktigt bra. Ssk och Usk var riktigt snälla och omtänksamma.
Ssk= Sjuksköterska
Usk= Undersköterska
Jag har alltid varit rädd för att ligga på sjukhus men det var faktiskt väldigt bra. Tänk dig att det alltid finns någon där som alltid hjälper dig, gör saker för dig och så är dom ju så gulliga mot en. Var inte rädda för sjukhus.
Under min vistelse på sjukhuset så fick jag en del fina saker, 2 söta rosa elefanter, en mjuk söt prinsess-nalle och ett par skit snygga gladiator sandaler.
Nu tror jag att jag har berättat typ allt, förutom att jag inte går i skolan den här veckan utan jag är hemma och tar det lungt. Eller idag är jag med mamma på jobbet för vi blev lite oroliga igår för min mage var riktigt uppsväld, jag svär, det såg ut som jag var gravid. Men jag hoppas det försvinner snart.

Kramar
/ Sjukskrivna Anso

Kommentarer
Postat av: Sale

Shululul hoppas du kryar på dig bästaste storesyster<3

2009-05-14 @ 18:42:28
Postat av: Ansofie

Gullunge:)

2009-05-14 @ 18:43:15
URL: http://ansfii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0