Hungrig!

Slutade två timmar tidigare idag. Vi hade prov så man fick gå när man var klar. Vi hade Protein Prov, och det gick grymt bra. Jag hoppas, hoppas, hoppas på att jag får MVG för det är jag fan värd, enligt mig...

Jag har varit hemma hos Helena och Rikard enda sen jag slutade, och har faktiskt gjort klart en läxa som ska vara inne i morgon. Man ska skriva en saga, allt ska typ vara fantasi. Såhär börjar min;


D

et var en gång en liten mus familj som bodde under en liten stuga i skogen. Familjen bestod av två barn, mamma, och pappa. Det bodde några konstiga varelser i stugan över dom som mus familjen tyckte var läskiga, stora och farliga.

En dag i veckan gick pappan upp i stugan för att ta lite mat från dem stora varelserna. Han hittade oftast torkat bröd så familjen blev inte speciellt mätta. Pappan kände sig dum för att han inte kunde försörja sin familj, så en natt när familjen sov, sprang han upp i stugan. Varelserna satt i vardagsrummet och kollade på tv, så han kunde känna sig lugn. Han sprang och gömde sig mellan väggen och kylskåpet, väntade tills någon i stugan skulle hämta något i kylskåpet så han kunde smyga sig in.
Efter 20 minuter kom en varelse från vardagsrummet. Nu var det dags. Kylskåpsdörren öppnades och pappan sprang snabbt in och gömde sig. Dörren stängdes snabbt och pappan kunde röra sig fritt. Upp och ner, höger och vänster, våning efter våning i kylskåpet sprang han runt. Pappan plockade på sig en massa olika saker som, ost, skinka, lite smör och oliver.
Nu var det bara att vänta tills någon öppnade den stora kylskåpsdörren igen. Han börja frysa, mer och mer. Ingen öppnade dörren. Han hörde att dem stängde av tv:n där ute, och sen blev det helt tyst. Pappan blev rädd. Skulle han inte komma ut därifrån.


?HISS or DISS?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

stackars muspappa :O :(

2010-02-23 @ 22:46:45
URL: http://dendarjalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0